Tην Πέμπτη 31 Μαΐου 2007 πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών συνέδριο με θέμα: «ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ - ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ». Η εκδήλωση οργανώθηκε από την iForce Επικοινωνίες για δεύτερη χρονιά σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση Ιπταμένου Προσωπικού Σωμάτων Ασφαλείας & Δημοσίων Υπηρεσιών (Π.Ε.Ι.Π.Σ.Α.Δ.Υ.) που εκπροσωπεί όλες τις συνδικαλιστικές ενώσεις των ιπταμένων σε όλους τους επιμέρους δημόσιους τομείς (Αστυνομία, Λιμενικό, Πυροσβεστική, ΕΚΑΒ κλπ) καθώς και την Ένωση Ευρωπαίων Δημοσιογράφων. Η εκδήλωση ήταν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Σκοπός της εκδήλωσης ήταν η διερεύνηση από νομικής, επιστημονικής και οικονομικής πλευράς των δημοσίων και ιδιωτικών αερομεταφορών στο πλαίσιο των κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της διεθνούς πρακτικής. Στο πρώτο μέρος της ημερίδας εξετάστηκε το θέμα της τεχνικής υποστήριξης και της εκπαίδευσης του ιπτάμενου προσωπικού ενώ το δεύτερο μέρος ήταν αφιερωμένο στην ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων & ελικοδρομίων. Το συγκεκριμένο θέμα είναι εξαιρετικά επίκαιρο δεδομένης της περιφερειακής ανάπτυξης που επαγγέλλεται η νέα διακυβέρνηση.
Στα συμπεράσματα του συνεδρίου αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής:
- Η αναγκαιότητα ίδρυσης Αεροπορικού Επιμελητηρίου
- Η δημιουργία υπηρεσίας εναέριων μέσων του ΕΚΑΒ από την Ο.Α. χρησιμοποιώντας ως πρότυπο την συνεργασία της Ελληνικής Αστυνομίας και του Πυροσβεστικού Σώματος
- Παρουσιάστηκε από την ΠΕΙΠΣΑΔΥ η μελέτη δημιουργίας σύγχρονού και ασφαλούς Ελικοδρομίου στα Τουρκοβούνια, για αμεσότητα κινήσεων μέσα στην πρωτεύουσα τόσο για τους δημόσιους όσο και για τους ιδιωτικούς φορείς
- Με βάση πληθώρα στατιστικών στοιχείων η Ελλάδα υστερεί σημαντικά στην ανάπτυξη της γενικής αεροπορίας συγκρινόμενη με τις λοιπές ευρωπαϊκές χώρες!! (ακόμη και την Τουρκία) παρότι έχει ικανοποιητικό αριθμό αεροδρομίων (η Ελλάδα έχει περί τα 300 αεροπλάνα γενικής αεροπορίας με πιθανότητα 50% από αυτά να μην έχουν δυνατότητα πτήσης ενώ ο μέσος όρος της Ε.Ε. είναι περί τις 5.000!!!
- Υπάρχει πρωτοφανείς έλλειψη αεροδρομίων προσβάσιμων στην γενική αεροπορία
- Το διεθνές αεροδρόμιο Αθηνών - Ελευθέριος Βενιζέλος είναι εξαιρετικά ακριβό για τα αεροσκάφη αυτά αλλά και δεν ενδείκνυται να εξυπηρετεί τα μικρά αεροσκάφη, ούτε μάλιστα το επιδιώκει, με αποτέλεσμα να χρειάζεται επειγόντως ένα αεροδρόμιο κοντά στην Αθηνά για την εξυπηρέτηση των αεροσκαφών αυτών.
- Η συντριπτική πλειοψηφία των αεροσκαφών αυτών ανήκουν σε άτομα μεσαίου εισοδήματος με πάθος και αγάπη στην αεροπορία και τον αθλητισμό.
- Είναι διεθνής τάση η ραγδαία αύξηση της γενικής αεροπορίας με πολλαπλά και εντυπωσιακά οικονομικά και άλλα άμεσα οφέλη τόσο στα αεροδρόμια προορισμού όσο και στις αντίστοιχες τοπικές οικονομίες. Είναι σε βάρος της χώρας όσο συνεχίζει να αγνοεί την διεθνή αυτή πραγματικότητα.
- Οι διαδικασίες προσέγγισης στα στρατιωτικά αεροδρόμια από τα αεροσκάφη της γενικής αεροπορίας είναι εξαιρετικά χρονοβόρες και γραφειοκρατικές (σχεδόν απαγορευτικές)
- Υπάρχει ελλιπέστατο δίκτυο ανεφοδιασμού καυσίμων
- Το κόστος των καυσίμων (λόγω φορολογίας) στην γενική αεροπορία είναι εξαιρετικά υψηλό (2,38ευρώ/lt περίπου), δυσανάλογα με αυτό τόσο στα αυτοκίνητα όσο και στα σκάφη θαλάσσης που είναι στις περισσότερες φορές πολύ ακριβότερα στην αγορά τους.
- Το φορολογικό τεκμήριο στα μικρά αεροπλάνα (ενώ στα σκάφη μέχρι 10μ δεν υφίσταται πλέον) είναι ανασταλτικός παράγοντας για την ενδυνάμωση του κλάδου και την εξάσκηση του αθλήματος
- Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα έλλειψης θέσεων στάθμευσης στα αεροδρόμια (και καταγγελίες για αδιαφανές άτυπο ''προνομιακό'' καθεστώς για συγκεκριμένους επιχειρηματίες-ιδιοκτήτες αεροπλάνων)
- Υπάρχει πολλές φορές σύγχυση αρμοδιοτήτων στις αερολέσχες από τα διάφορα συναφή Υπουργεία (ΥΜΕΤ, Αθλητισμού κλπ)
- Απαιτείται εκσυγχρονισμός των διαδικασιών και κανόνων της ΥΠΑ στο πλαίσιο της ευρύτερης ευρωπαϊκής απελευθέρωσης (π.χ. διευκόλυνση διεθνών πτήσεων).
- Απαιτείται ουσιαστική ενεργοποίηση της τοπικής αυτοδιοίκησης προκειμένου να επωφεληθούν οι τοπικές οικονομίες από την λειτουργία και χρήση των περιφερειακών μικρών αεροδρομίων (βλ. α/μιο Μεσολογγίου)
- Να γίνει δεκτή η πρόταση της ΥΠΑ για λειτουργία περιορισμένου χώρου στο αεροδρόμιο Ελληνικού για την γενική αεροπορία και μόνον.
Επίσης χρειάζεται η άμεση λύση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν συγκεκριμένα περιφερειακά αεροδρόμια τα οποία εφόσον ενεργοποιηθούν θα ωφελήσουν την τουριστική - οικονομική - τεχνολογική ανάπτυξη των περιοχών όπως π.χ. το αεροδρόμιο Επιταλίου στον Πύργο Ηλείας και το αεροδρόμιο Σπάρτης στη Λακωνία.
Το συνέδριο έδωσε επίσης μεγάλη σημασία στην απορρόφηση των Τεχνικών Αεροπορίας που αποφοιτούν από το Τ.Ε.Ι Τεχνολογίας Αεροσκαφών της Χαλκίδας, μέσα από την προσδοκούμενη ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων, ( νέες θέσεις εργασίας στους αυριανούς Μηχανικούς Αεροσκαφών).
Κοινή διαπίστωση όλων των φορέων και ομιλητών ήταν ότι πρέπει να παρθούν πρωτοβουλίες από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών μέσα από διάλογο με τους εκπροσώπους των φορέων και με σκοπό την λύση των προβλημάτων, την πλήρη απελευθέρωση του κλάδου και την ανάπτυξη της γενικής αεροπορίας. Αίσθηση έκανε ή για δεύτερη συνεχή χρονιά απουσία εκπροσώπησής της ηγεσίας του ΥΜΕΤ.
Στην εκδήλωση παρευρέθησαν και μίλησαν οι βουλευτές της Ν.Δ. Ελένη Κουντουρά και Αθανάσιος Δαβάκης, ο Λεωνίδας Κορρές, Ειδικός Γραμματέας ΣΔΙΤ, Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών, ο Χαράλαμπος Καφίρας Νομάρχης Ηλείας, ο Παναγιώτης Φαρλέκας Αντινομάρχης Λακωνίας, ο Στάθης Πεκιάς τ. Πρόεδρος Εργατικής Εστίας και μέλος Δ.Σ. ΕΑΒ, ο Ιωάννης Συριόπουλος, Αστυνόμος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Ιπταμένων Σωμάτων Ασφαλείας και Δημοσίων Υπηρεσιών (ΠΕΙΠΣΑΔΥ), ο Μαρίνος Πασχαλούδης, Διευθύνων Σύμβουλος Ολυμπιακής Αεροπλοΐας, ο Ακριβός Τσολάκης, Πρόεδρος Ανεξάρτητης Αρχής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, ο Σταύρος Αναστασιάδης, Σμήναρχος-Αρχιεκπαιδευτής Αερολέσχης Θεσσαλονίκης, ο Klaus Schmidt Klyk, Marketing Director, Lufthansa Technikal Training ο Απόστολος Πικούνης, Δ/ντής Αερολιμένος ΥΠΑ, ο Αντιπτέραρχος Γεώργιος Πρεβεζάνος, τ. Δήμαρχος Μεσολογγίου, ο Παναγιώτης Neufelt, Πρόεδρος CIEL Airlines, , ο Αντώνης Φελούρης, Πρόεδρος Συνδέσμου Χειριστών και Ιδιωτικών Αεροπλάνων, ο Κυριάκος Κουρούσης, Αξ/κος ΠΑ-Πτυχ.Μηχανικός ΣΜΑ, Εργ. Συνεργάτης Τμήματος Τεχνολογίας Αεροσκαφών, ΤΕΙ Χαλκίδας και ο Φωκίων Ζαΐμης, Πρόεδρος της iForce Επικοινωνίες Α.Ε.
Την ημερίδα συντόνισαν οι έγκριτοι δημοσιογράφοι Αθανάσιος Παπανδρόπουλος, Επίτιμος Διεθνής Πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων, Φαίδων Καραϊωσιφίδης, Αεροναυπηγός, Διευθυντής Σύνταξης του Περιοδικού ΠΤΗΣΗ & ΔΙΑΣΤΗΜΑ και ο Διονύσης Μασαλάς από την ΕΡΤ.
Χορηγός της εκδήλωσης ήταν το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών - Ελευθέριος Βενιζέλος, υποστηρικτές οι εταιρείες CIEL AIRLINES, OLYMPIC AVIATION και Lufthansa Technical Training και χορηγοί επικοινωνίας τα εξειδικευμένα περιοδικά ΠΤΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ και REMOVE BEFORE FLIGHT/AVIATION PUBLICATIONS.
LINKS: WWW.PEIPSADY.GR
Σχετικά με την iForce Επικοινωνίες
Α.Ε.
Η iForce Επικοινωνίες Α.Ε. (iForce), προσφέρει
υπηρεσίες, στους τομείς της Μελέτης, Διοργάνωσης και Διαχείρισης
Εκδηλώσεων, της Εταιρικής Επικοινωνίας, των Δημοσίων Σχέσεων
και των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων προσαρμοσμένες ανάλογα στα
μέτρα της ελληνικής και διεθνούς αγοράς και των πελατών της.
Το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας αποτελείται από εξειδικευμένα
στελέχη με τεχνογνωσία στους παραπάνω τομείς και παρέχει υπηρεσίες
"με το κλειδί στο χέρι" ιδιαίτερα σε θέματα Πληροφορικής,
Τηλεπικοινωνιών, Πολιτισμού, Κατασκευών, Τουρισμού, Τραπεζικών
Επενδύσεων και Πολιτικής Επικοινωνίας. Oι πελάτες και χορηγοί
των εκδηλώσεών της iForce περιλαμβάνουν εταιρείες του καταλόγου
"Fortune 500", διεθνείς εταιρείες, εισηγμένες εταιρείες
στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, δημόσιους οργανισμούς, εταιρείες
τοπικής αυτοδιοίκησης και μικρομεσαίες εταιρείες που θεωρούν
την εταιρική επικοινωνία και την προσέγγιση της αγοράς μέσω
εκδηλώσεων ιδιαίτερα σημαντική.
© 2007 Όλα τα εμπορικά σήματα, οι εμπορικές ονομασίες, τα
σήματα υπηρεσιών και τα λογότυπα που αναφέρονται στο παρόν
είναι ιδιοκτησία των αντίστοιχων εταιρειών.
Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε απευθυνθείτε:
- iForce Επικοινωνίες Α.Ε.
- Διεύθυνση: Ακαδημίας 28, 106 71 Αθήνα
- Tηλ: +30 210 3392500-10
- Φαξ: +30 210 339 2318
Αρχή Σελίδας |