Δελτίο Τύπου - Αθήνα, 30 Απριλίου 2009

Θέμα: 4ο ΕΤΗΣΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ "ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ - ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ"
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ:
ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΑΓΟΡΑ
ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΝΟΜΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΣΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ


Tην Πέμπτη 30 Απριλίου 2009 πραγματοποιήθηκε για τέταρτη συνεχή χρονιά στο αμφιθέατρο του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών επιστημονικό συνέδριο με θέμα: «ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ - ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ». Η εκδήλωση οργανώθηκε από την iForce Επικοινωνίες σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση Ιπταμένου Προσωπικού Σωμάτων Ασφαλείας & Δημοσίων Υπηρεσιών (Π.Ε.Ι.Π.Σ.Α.Δ.Υ.) που εκπροσωπεί όλες τις συνδικαλιστικές ενώσεις των ιπταμένων σε όλους τους επιμέρους δημόσιους τομείς (Αστυνομία, Λιμενικό, Πυροσβεστική, ΕΚΑΒ κλπ) καθώς και την Ένωση Ευρωπαίων Δημοσιογράφων. O Πρόεδρος της iForce Επικοινωνίες Φωκίων Ζαΐμης τόνισε ότι σε μερικούς μήνες το συνέδριο ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ κλείνει πέντε χρόνια από τη σύλληψη της ιδέας από μια μικρή ομάδα επαγγελματιών του χώρου των αερομεταφορών για τη δημιουργία ενός ενωτικού συνεδρίου με διεθνή χαρακτήρα, με τακτική παρουσία και σταθερή συμμετοχή στα δρώμενα των τομέων του χώρου των αερομεταφορών. Η θετική αυτή αρχική σκέψη μέχρι και σήμερα απέδωσε καρπούς, ανέδειξε πρόσωπα και κατέδειξε προβληματισμούς αλλά και λύσεις, κατέγραψε ανάγκες και επάξια απαίτησε και κέρδισε τη συνδρομή ατόμων και εταιριών που δραστηριοποιούνται στο χώρο των αερομεταφορών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Τόνισε ότι χρειάζεται επειγόντως ένας νόμος πλαίσιο για την γενική αεροπορία για να λύσει τα σημερινά προβλήματα και την τραγική στασιμότητα που υπάρχει η οποία οφείλεται μεταξύ άλλων και στην ανυπαρξία εθνικής στρατηγικής και κατακερματισμού των αρμοδιοτήτων σε πολλά Υπουργεία (Μεταφορών, Οικονομίας, Ανάπτυξης, Εθν. Αμυνας, Αγρ. Ανάπτυξης κλπ) αλλά και στην αναχρονιστική σχέση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας με τον ευρύτερο κλάδο των αερομεταφορών καθώς ο δεύτερος προσπαθεί να ακολουθήσει τις διεθνείς τάσεις των αγορών.

Στην εκδήλωση μετεφέρθη χαιρετισμός του Υφυπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών Μιχάλη Μπεκίρη όπου μεταξύ άλλων τονίζεται ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα με νησιωτικά και ορεινά συμπλέγματα όπου το 75% της τουριστικής κίνησης διακινείται αεροπορικώς γεγονός που καθιστά καθοριστικό τον ρόλο των αερομεταφορών στην ανάπτυξη του τουρισμού και της εθνικής οικονομίας. Αναφέρθηκε επίσης στην πρόσφατη ΚΥΑ (ΥΜΕΤ-Τουριστ Αν.) με την οποία αναστέλλονται προσωρινά τα τέλη χρήσεων αεροδρομίων για όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας ως κίνητρο για τους διεθνείς tour-operators προκειμένου να προωθήσουν μεγαλύτερους αριθμούς τουριστών προς τους ελληνικούς προορισμούς. Σημαντική ήταν φέτος η συμμετοχή στελεχών του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών του Υπουργού Κώστα Μαρκόπουλου αλλά και συμβούλων από όλο το φάσμα των αερομεταφορών.

Στη συνέχεια ο Πρόεδρος της ΠΕΙΠΣΑΔΥ αστυνόμος Γιάννης Συριόπουλος τόνισε η νέα παγκόσμια τάση εξειδικευμένου τουρισμού στην οποία δεν επιδρά η παγκόσμια οικονομική κρίση είναι ο ιδιωτικός αεροπορικός τουρισμός της Γενικής Αεροπορίας. Για να μπορέσουμε να προσελκύσουμε ως χώρα αυτής της υψηλής ποιότητας τουρισμό θα πρέπει να έχουμε τις κατάλληλες αεροπορικές εγκαταστάσεις. Από την Υ.Π.Α. με την δημιουργία των Π.Δ. 158/2002 και Π.Δ. 348/2003 έχουν γίνει οι απαραίτητοι νομοθετικοί κανόνες, που μπορεί αυτό να πραγματοποιηθεί. Αυτό που θα πρέπει τώρα να επακολουθήσει είναι η οικονομική αρωγή από την Πολιτεία τέτοιων προσπαθειών. Για να γίνει αυτό, χρειάζονται κίνητρα σε οικονομικούς επενδυτές. Ένα σοβαρό κίνητρο θα ήταν η υπαγωγή τέτοιων δράσεων στον Αναπτυξιακό Νόμο 3299/2004. Αυτό θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί με προσθήκη, ανάλογη με τα επενδυτικά σχέδια λειτουργίας τουριστικών μαρινών-θαλασσίων σκαφών στον αναπτυξιακό νόμο 3299/2004.

Επίσης χαιρετισμό απηύθυνε ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων έμπειρος δημοσιογράφος Θανάσης Κάλφας. Οι θεματικές ενότητες οι οποίες συζητήθηκαν ήταν οι ακόλουθες: Α. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΩΝ και Β. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στην εισήγησή της η Γιούλη Καλαφάτη, Πρόεδρος της Aircraft Owners and Pilots Association Ελλάδος (ΑΟPA-Hellas) η οποία αναφέρθηκε στο έργο της ΑΟΡΑ διεθνώς και ιδιαίτερα στην επιτυχημένη εκδήλωση Ikarus Aero Expo, Athens 2008. Παρουσίασε την εικόνα της γενικής αεροπορίας στην Ευρώπη με συγκεκριμένα στατιστικά στοιχεία αλλά και την αντίστοιχη κατάσταση που επικρατεί στην χώρα μας. Ενδεικτικά η χώρα μας ενώ διαθέτει πάνω από σαράντα περιφερειακά αεροδρόμια (όσα περίπου και η Αγγλία) και άριστες καιρικές συνθήκες αλλά δεν έχει παρά το 2% των Ευρωπαϊκών πτυχίων (σύνολο 1500) και μόνον το 0,6% του ευρωπαϊκού στόλου των αεροσκαφών (σύνολο 278 σε σχέση με 50.000 στην Ευρώπη). Κύρια προβλήματα αποτελούν το χείριστο management των αεροδρομίων, το αναχρονιστικό νομοθετικό πλαίσιο, η ανυπαρξία κρατικής πολιτικής, οι υψηλοί φόροι (12 ευρώ ανά επιβαίνοντα!), το τεκμήριο στα αεροσκάφη κλπ. Πρότεινε ελαστικότητα ωραρίου στην υποδοχή α/φων ΓΑ, επέκταση και υποστήριξη Μητροπολιτικού α/δ ΓΑ, Μεγάρων, καλύτερο σχεδιασμό για βέλτιστη χρήση της υπάρχουσας χωρητικότητας η χρήση ειδικών ανακουφιστικών τροχιοδρόμων και περιοχών σε αερολιμένες και η χρήση ειδικών αεροδρομίων, ανάπτυξη και εφαρμογή σύγχρονων τεχνολογιών: συστήματα αυτόματων μετεωρολογικών δελτίων, οι χωρίς προσωπικό υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας, ηλεκτρονικό ΑΙΡ, Κατηγοριοποίηση Εναερίου χώρου κάτω από το FL 195, Κάλυψη του ΕΕΧ με κατηγορία G, αποφόρτιση του έργου τον ΕΕΚ, Νομοθετικές ρυθμίσεις: Καύσιμα-AVGAS, Mogas- ρύθμιση νομοθετικού σχεδίου, συνεργασία με ΓΕΑ, οικονομικές απαλλαγές (σπατόσημο)-τεκμήρια- αδασμολόγητο καύσιμο για όλες τις ΙΧ πτήσεις εκτός αναψυχής, σύμφωνα με την Regulation 0216/08 of EU κλπ

Ο Αντώνης Φελούρης, Πρόεδρος Συνδέσμου Χειριστών και Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Αεροσκαφών, αναφέρθηκε στις δυσχέρειες που αντιμετωπίζει ο τομέας της γενικής αεροπορίας κυρίως λόγω του μη εναρμονισμού των ελληνικών αεροδρομίων όσον αφορά τα μοντέλα ανάπτυξής τους με τα αεροδρόμια της Ευρώπης αναφέροντας συγκεκριμένα παραδείγματα από την πολυετή ενασχόλησή του ως πιλότος, ιδιοκτήτης αεροσκάφους αλλά και ως δημοσιογράφος. Ιδιαίτερη μνεία έκανε στο αεροδρόμιο της Σπάρτης το οποίο ακόμη υπολειτουργεί.

Ο Δρ. Δημήτρης Δημητρίου Expert in Airport Planning and Management Cranfield University, Dept of aerospace science Manchester University, CATE Hellenic Open University, Environmental assessment ανέφερε πως υπάρχουν σημαντικές αλλαγές στον χώρο του τουρισμού που επηρεάζουν με δυναμικό τρόπο και δημιουργούν αλλαγές στην αγορά των αερομεταφορών. Αυτές οι αλλαγές συμπαρασύρουν τα μοντέλα διαχείρισης και δημιουργούν την ανάγκη για τροποποιήσεις και άλλες αλλαγές τόσο στο νομικό όσο και στο αναπτυξιακό πλαίσιο των τοπικών περιφερειακών αεροδρομίων, καθώς η ανάπτυξη και η αναβάθμιση ενός αεροδρομίου συνεπάγεται και την ανάπτυξη και αναβάθμιση της περιοχής όπου βρίσκεται. Μέσα στο πλαίσιο των αλλαγών κρίνεται επιτακτική η ανάγκη να δημιουργηθούν μέτρα που αφορούν στην προστασία του περιβάλλοντος αναφορικά με την διαχείριση των αεροδρομίων, με προοπτική να αποτελέσουν αυτά επιχειρησιακές μονάδες που θα ακολουθήσουν τα σύγχρονα μοντέλα διαχείρισης και τις τάσεις της αγοράς. Το ίδιο ισχύει και στον εναέριο χώρο που απαιτούνται ορθολογικά εργαλεία για την ανάπτυξη τόσο των παραδοσιακών μοντέλων αερομεταφορέων, των "low budget" και της γενικής αεροπορίας.

Ο Τάσος Τηνιακός, Ground Operations Manager της νεοαποκτηθείσας Ολυμπιακής Αεροπορίας (New Olympic) από τον όμιλο MARFIN ανέφερε πως με βάση τα νέα δεδομένα στις αερομεταφορές, είναι επιτακτική ανάγκη της ανάπτυξης και της αναβάθμισης των επίγειων υποδομών και των εναέριων στοιχείων διαχείρισης καθώς αυτές θα προσδώσουν νέα αναπτυξιακή δυναμική στον κλάδο.

Στη δεύτερη θεματική ενότητα με θέμα ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας, Διευθύνων Σύμβουλος της DIDAVIA AVIATION ACΑDEMY μίλησε για τη ΔΙΕΘΝΗ ΑΓΟΡΑ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΩΝ και για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει και έδωσε έμφαση στην ελληνική προοπτική στο χώρο. Κάνοντας ιστορική αναδρομή στην ανάπτυξη των αερομεταφορών από το 1971 έως σήμερα παρουσίασε με στοιχεία τις δυνατότητες των σύγχρονων επαγγελματιών και εταιρειών αναφέροντας ότι παρότι υπήρξαν παροδικές κρίσεις στην ανάπτυξη λόγω οικονομικών κρίσεων πολέμων κλπ η γενικότερη πορεία ανάπτυξης των αερομεταφορών ήταν και παραμένει εξαιρετικά αισιόδοξη και ανοδική. Επίσης αναφέρθηκε στο "Παγκόσμιο έλλειμμα πιλότων" καθώς στο διάστημα των επόμενων 20 ετών οι καινούργιοι πιλότοι που έχει ανάγκη η παγκόσμια αγορά ώστε να καλύψει την ανάπτυξη των αεροπορικών εταιρειών με την προσθήκη καινούργιων αεροσκαφών, αλλά και για την αντικατάσταση όσων πιλότων συνταξιοδοτούνται αγγίζει τις 360 χιλιάδες νέους πιλότους. Αυτό συνεπάγεται έναν μέσο όρο: 18.000 νέοι πιλότοι το χρόνο. Τέλος ανέφερε ότι η αεροπορική εκπαίδευση θα μπορούσε να αποτελεί ένα ΝΕΟ ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ να Απορροφήσει Περισσότερους από 4.000 Εκπαιδευόμενους Ετησίως απορροφώντας από ξένες αγορές με συνολικό συναλλαγματικό όφελος για την χώρα πάνω από €130.000.000.

Στη συνέχεια ο Δρ. Γεώργιος Παπανικολόπουλος, Μηχ/γος Μηχ/κός, Υπεύθυνος Ερευνητικών Προγραμμάτων στο Εργαστήριο Δυναμικής και Θεωρίας Μηχανών, Εργαστήριο Συστημάτων Παραγωγής και Αυτοματισμού, στο Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Παν/μίου Πατρών μίλησε για την υπάρχουσα κατάσταση στην αεροναυπηγική και ανέλυσε τις προοπτικές εξέλιξεις όσον αφορά στην Ακαδημαϊκή καριέρα (Ελλάδα-Εξωτερικό) στην ελληνική αγορά (ΕΑΒ) τονίζοντας ότι στην Ελλάδα σήμερα υπάρχουν οι προϋποθέσεις οι υποδομές και κυρίως το ανθρώπινο δυναμικό για τη σοβαρή συμμετοχή τους στον σχεδιασμό και την κατασκευή ιπτάμενων μέσων μεταφοράς αλλά και την συνεργασίας με ξένους φορείς.

Ο Κυριάκος Κουρούσης, Μηχανικός ΣΜΑ, Msc, υπ. Διδάκτωρ Ε.Μ.Π, Εργ. Συνεργάτης Τμήματος Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών στo ΤΕΙ Χαλκίδας μίλησε για την τεχνική αεροπορική εκπαίδευση ως συνιστώσα του Συστήματος Αξιοπλοΐας και ειδικότερα στο ρόλο του μηχανικού συντήρησης αεροσκαφών και στις διαδικασίες εκπαίδευσης αναλύοντάς αυτές σε βάθος .

Η Ιουλία Πουλάκη MSc Σχεδιασμού, Διοίκησης και Πολιτικής Tουρισμού" του Πανεπιστημίου Αιγαίου και marketing manager του Air Transport News, παρουσίασε τα αποτελέσματα ερευνών που έχουν πραγματοποιηθεί για το προφίλ των τουριστών της Γενικής Αεροπορίας και στη συνέχεια ανέλυσε τις ειδικές μορφές τουρισμού συνδέοντας τον τουρισμό με την Γενική Αεροπορία. Η έρευνα επίσης παρουσίασε αναλυτικά στοιχεία από τα καταγεγραμμένα χαρακτηριστικά επισκεπτών και τουριστών καθώς και συνδεδεμένα στοιχεία με το σύστημα αναχωρήσεων και αφίξεων. Για παράδειγμα το 41,7% των τουριστών της γενικής αεροπορίας ξοδεύει πάνω από 200 €/ημέρα και κάνει 1-3 διανυκτερεύσεις.

Στο συνέδριο υπήρξαν σημαντικές παρεμβάσεις από το κοινό και πολλούς επαγγελματίες του χώρου καθώς επίσης και από τον Διονύση Μασαλλά, Δημοσιογράφο της ΕΡΤ, Μέλος Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων και Χειριστή Αεροσκαφών ο οποίος στάθηκε επικριτικός στην σημερινή αδράνεια της Πολιτείας και ειδικότερα της Υ.Π.Α. στα μεγάλα προβλήματα του κλάδου.

Στη συζήτηση που ακολούθησε ο Παναγιώτης Neufelt Πρόεδρος της CIEL AIRLINES, S.A. είπε πως τα ζητήματα διαχείρισης των αεροδρομίων του εναέριου χώρου και του νομικού πλαισίου που αφορά τις αερομεταφορές είναι εθνικής σημασίας, ως εκ τούτου οι αλλαγές των τάσεων της Πολιτείας επηρεάζονται από τα γεωπολιτικά της συμφέροντα και τις οικονομικές δυνατότητες και στρατηγικές που ακολουθεί. Άρα ενώ η Πολιτεία έχει ενδιαφέρον να αναπτύξει και να αξιοποιήσει τα κερδοφόρα της συστήματα (αεροδρόμια, εναέρια διαχείριση κ.ά) λόγω συγκεκριμένων επιλογών και αναγκαιοτητών αδυνατεί να το πράξει. Οι φορείς των αερομεταφορών σε γενικές γραμμές έχουν κοινούς στόχους, όμως οι τάσεις, οι αναγκαιότητες, τα μοντέλα διαχείρισης και τα συμφέροντα που ακολουθούν αλλάζουν. Η Πολιτεία δεν θα μπορούσε να σηκώσει τον όγκο αυτών των αλλαγών από την μια μέρα στην άλλη πράγμα που σημαίνει ότι πριν από όλα αναγκαία είναι να προϋπάρξει η δημιουργία μιας ενιαίας εθνικής στρατηγικής στις αερομεταφορές.

Αισθητή ήταν η μαζική παρουσία και συμμετοχή των νέων φοιτητών από το ΤΕΙ Χαλκίδας δεδομένου ότι η εκδήλωση είχε και εκπαιδευτικό χαρακτήρα.

Χορηγός της εκδήλωσης ήταν το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, η A.B.C. Aviation Business Company, η Aviations Publications, ενώ υποστηρικτής η εταιρεία CIEL AIRLINES και χορηγοί επικοινωνίας τα εξειδικευμένα περιοδικά: ΠΤΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑ, REMOVE BEFORE FLIGHT και οι εφημερίδες ΚΕΡΔΟΣ και ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΙΝΑΔΕ.

LINKS: WWW.PEIPSADY.GR WWW.CIELAIRLINES.COM

 


Σχετικά με την iForce Επικοινωνίες Α.Ε.

Η iForce Επικοινωνίες Α.Ε. (iForce), προσφέρει υπηρεσίες, στους τομείς της Μελέτης, Διοργάνωσης και Διαχείρισης Εκδηλώσεων, της Εταιρικής Επικοινωνίας, των Δημοσίων Σχέσεων και των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων προσαρμοσμένες ανάλογα στα μέτρα της ελληνικής και διεθνούς αγοράς και των πελατών της. Το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας αποτελείται από εξειδικευμένα στελέχη με τεχνογνωσία στους παραπάνω τομείς και παρέχει υπηρεσίες "με το κλειδί στο χέρι" ιδιαίτερα σε θέματα Πληροφορικής, Τηλεπικοινωνιών, Πολιτισμού, Κατασκευών, Τουρισμού, Τραπεζικών Επενδύσεων και Πολιτικής Επικοινωνίας. Oι πελάτες και χορηγοί των εκδηλώσεών της iForce περιλαμβάνουν εταιρείες του καταλόγου ''Fortune 500'', διεθνείς εταιρείες, εισηγμένες εταιρείες στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, δημόσιους οργανισμούς, εταιρείες τοπικής αυτοδιοίκησης και μικρομεσαίες εταιρείες που θεωρούν την εταιρική επικοινωνία και την προσέγγιση της αγοράς μέσω εκδηλώσεων ιδιαίτερα σημαντική.
© 2009 Όλα τα εμπορικά σήματα, οι εμπορικές ονομασίες, τα σήματα υπηρεσιών και τα λογότυπα που αναφέρονται στο παρόν είναι ιδιοκτησία των αντίστοιχων εταιρειών.


Εταιρική Επικοινωνία & Επιμέλεια Οργάνωσης:
  • iForce Επικοινωνίες Α.Ε.
  • Διεύθυνση: Ακαδημίας 28, 106 71 Αθήνα
  • Tηλ: +30 210 3392500
  • Φαξ: +30 210 339 2318

Αρχή Σελίδας